19 Eylül 2007 Çarşamba

Tatil çalışmalarım

Bu yaz tatilimde Çanakkale'ye ailemin yanına gittim. Bir günümü de Çanakkale'deki tek beş yıldızlı otel olan Kolin Hotel'in pasta mutfağında geçirdim :) Otelin Chef de cuisine'i İsmet usta ricamı kırmayarak bana birşeyler göstermeyi kabul etti. Chef de patisserie Ferdal usta izinli olduğu için beni asistanı İlkay usta'yla tanıştırdı. Hep beraber önce bana krema sıkma şekillerini gösterdiler, öğrenene kadar epey krema harcadım :) En sonunda da o gün lobideki pastanede sunulacak pastalardan birini bana bıraktı süslemem için :) Ben bu sorumluluğu alamam dediysem de İsmet usta bunu yapmadan beni göndermeyeceğini söyledi. Nasıl yapacağımıza karar verdikten sonra başladım yapmaya. Bu arada ben bir tanesini hazırlarken İlkay usta diğer 3 pastanın süslemesini tamamlamıştı bile :) İşte benim pastam;




Ve İlkay ustanın çalışma aşamaları ile diğer 3 muhteşem pasta;

Sonunda tüm pastaları lobideki güzel vitrinine yerleştirdik, huzurlarınızda mutlu son :) Camın arkasından hangisi yesem diye bakan minik gözler de benim çok sevdiğim afacan yeğenim Sarp'a ait, inanamadı pastayı benim yaptığıma :)

Pasta mutfağından çıktıktan sonra İsmet Usta bana çok güzel tarifler verdi, hepsini denedikçe sizlere aktaracağım. Bana yardımcı olan tüm otel personeline burdan bir kez daha çok teşekkür ederim ve tabii sevgili babama da...
Bu arada size Kolin Hotel'de ramazan için yapılan özel tatlıların da resimlerini gönderiyorum, yolunuz Çanakkale'ye düşerse mutlaka bir tadın derim. Unutamayacaksınız...



Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: