17 Eylül 2007 Pazartesi

Lezzet topları

Her zaman tek hayır diyemeyeceğim yiyecek çikolata olmuştur. Eminim bir çok insan da benim gibidir :) Bu nedenle çikolatalı macaron denememden kalan çikolatalarla hemen truff yapmaya karar verdim. Marketten hazır aldığım sıvı kremayı kaynattıktan sonra aynı ölçüdeki (krema/çikolata oranı 1/1'dir) bitter çikolatayı küçük parçalara ekleyip karıştırdım. Bu karışımı beklemeye bıraktım. Beklemek derken epey bir beklemeniz gerekiyor, ben biraz sabırsız olduğum için buzdolabının sebzelik kısmında (en az soğuk olan yeri) dinlendirdim. Yeterince dinlendiğinde avcunuza bir kaşık karışımdan alıp yuvarlayabilecek hale geliyorlar. Benim ellerim sıcak olduğu için biraz zorlandım maalesef :) Nerde duyduğumu hatırlamıyorum ama pastacılar için bir söz vardır ; "elleri soğuk olan pastacı en iyi pastacıdır" derlermiş. Sanırım ben burdan bir puan kaybediyorum :) Neyse daha sonra hazırladığım topları, üzerine çekilmiş badem ve kakao serptiğim yağlı kağıtların üzerine alarak yuvarladım. Serin bir yerde biraz daha beklettikten sonra, ısırdığınız anda ağzınızda eriyen muhteşem trufflara kavuşuyorsunuz :)

Bu arada benim kadar az yaparsanız eşinizle köşe kapmaca oynamak durumunda kalıyorsunuz, siz yaparken miktarı biraz fazla tutun derim :)

Afiyet olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Cnm arkadaşım Gökçe yıllardır bu konuda çaba sarfetmekteydi kendisini bu konudaki azminden dolayı takdir ediyorum. Gerçekten yaptığında en iyisini bulmaya çalışıyor ve yılmıyor.En önemlisi de çooook lezzetli olduklarını söylemeden geçemeyeceğim. Buarada Gökçe'nin her yaptığı ürünü biz aynı şirket arkadaşları olarak eşinden sonra test edip onaylayan kişileriz. Fakat çoook küstüm bu son yaptığı lezzetli şeylerden bize getirmedi:) Eminim Orhun hepsini bitirmiştir:(

Gokce dedi ki...

Canım Sevgi'cim, iltifatların için teşekkür ederim, afiyet olsun, inan sırf Orhun değil sizin tarafa gelene kadar bizim tarafta tükeniyor getirdiklerim ama söz sana saklayacağım. sevgiler..

Adsız dedi ki...

Gökçe hanım merhaba...
harika pastalar yapmışsınız görüntüleri müthiş eminim lezzetleride görüntüleri gibi nefistir.çanakkalede oturuyorum ne yalan söyliyim keşke burada sizin gibi alacağım bir kurs olsa diye iç geçirdim.sitenize sıkı sık girip yeni yaptıklarınızı takip edeceğim.
ELİNİZE SAĞLIK:))
Burçin TUNALI

Gokce dedi ki...

Burçin hanım merhaba,
Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Benim de ailem Çanakkale'de. Sık sık oraya gelme imkanım oluyor. İstanbul'da kurslar oldukça çeşitli, hakikaten çok şanslıyız. Ancak bu kurslarda öğrendiklerimi tam olarak yazamıyorum, siz de takdir edersiniz ki bu kursların içerikleri katılım sağlanabilmesi amacıyla fazla açıklanmak istenmiyor. Ben de ancak bu kadar bahsedebiliyorum. Ama ben diğer yemek bloglarını takip ederek de inanın çok şey öğreniyorum. Size de tavsiye ederim. Takip ettiklerimi ilk fırsatta siteye ekleyeceğim. Belki bir gün Çanakkale'de biraraya gelip beraber birşeyler yaparız. Sevgiler..