13 Eylül 2007 Perşembe

Limonlu mini kekler

Bu keklerin tarifini Home TV'de seyrettiğim bir programdan (sweet dreams) aldım. Bizim alışık olduğumuz keklere pek benzemiyor. Daha çok bezeyle kek karışımı gibi ama yoğun limon tadı güzel bir lezzet katıyor. Hem sıcakken limonlu şerbetle ıslattım hem de hazırladığım limon şekerlemeleri ile süsledim. "Limonlu şeyleri sevmem" diyen ama benim hatırım için tadına bakan (beğenince sonuna kadar bitirdi tabi :) ) arkadaşım Hande bile çok beğendi. Tek notum: biraz daha küçük tek lokmalık yapılırsa daha güzel olacağını düşünüyorum.


Tarifine gelince; 1,5 yumurta beyazını az tuzla çırpalım.0,8 cup (amerikan ölçüsü yaklaşık 240 ml'lik bardak kadar) şeker ekleyerek çırpmaya devam edelim. 0,8 cup una 0,5 cup şeker ekleyip süzgeçten geçirdikten sonra karışıma ekleyerek spatulayla veya kaşıkla karıştıralım. limon kabuğu rendesi ve 1 tatlı kaşığı vanilya konsantresi (ben vanilya tozu kullandım) ekleyelim. Minik muffin kalıbına kalıbı yağlamadan payedelim. 190 derecede 12-15 dk. pişirelim. Bu sırada 5 yemek kaşığı mısır şubu (ben glikoz kullandım) ve 1,5 cup pudra şekerini ısıtarak şurup hazırlayalım. Sırından çıkan keklerimizi soğutma telinin üzerine ters çıkararak dizelim ve hazırladığımız şurupta ıslatalım. 1 saat kadar beklettikten sonra üzerlerini limon şekerlemesi ile süsleyerek servis yapalım.

Afiyet olsun :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hande der kiii ;)...
herkese selam,bu limonlu lezzetlerde adı geçen kişi benim :)
önyargımı yıkan bu enfes tarifi kesinlikle deneminizi tavsiye ederim.siz bizim kadar şanslı değilsiiz ,zira gökçe bu konuda gerçekten çok yetenekli ve ben tadan rolündeyim.maharetli ellere
çok teşekkürler.ellerine sağlık şeker :)

Gokce dedi ki...

Afiyet olsun Hande'cim, güzel iltifatların için çok teşekkür ederim. Yeni denemelerim gelecek, beni izlemeye devam et :)
Sevgiler...