25 Eylül 2007 Salı

Ipod pastam...

Sevgili kuzenim Dilara İspanya'daki dil eğitimini tamamlayıp İstanbul'a dönüyordu. Ona değişik bir pasta hazırlamak istedim ve çok sevdiği ama giderken çalınabilir korkusuyla yanına almadığı ipodunu yapmaya karar verdim. Tabii ekipman sıkıntım burada da çıktı :) Öncelikle uygun ölçülerde kek kalıbım yoktu, ben de kare borcamıma keki hazırladım ve parça parça keserek ipod şekli vermeye başladım. Sizinde aşağıda resimde görebileceğiniz gibi bu ipod biraz ince uzun, biraz da yüksek oldu :) ama tadı güzel oldu.


Keki için pastacı Burcu'nun tren pastasında verdiği pandispanya tarifini kullandım. Ama yağı birraz daha az koydum. İçine pastacı kreması hazırladım ve arasına muzla damla çikolata koydum. Üç katlı bir pasta oldu. Tek problemim keki ıslatmayı unutmam oldu :) ama pandispanya o kadar lezzetliydi ki kimse farketmedi :)

Pandispanya tarifi (orjinalini yazıyorum):

Öncelikle fırını 180 dereceye ayarlayalım ve kalıbımızı hazırlayalım. 6 tane oda sıcaklığında yumurta1,5 su bardağı şeker ve 1 paket vanilya ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Karışıma sırasıyla, benmaride erittiğimiz 300gr bitter kuvertür çikolatayı, 1,5 su bardağı sıvı yağı (ben 1 su bardağı kullandım, evde kalmamıştı, siz tam kullanın eksik geliyor) ve 5 çorba kaşığı yoğurdu ekleyelim. Ayrı bir yerde 1,5 su bardağı un, 1 paket kabartma tozu ve 5 çorba kaşığı toz kakaoyu beraber eleyelim. Sonra bu kuru malzemeleri de yumurtalı karışımımıza ekleyelim. Karışımı kalıbımıza alıp ısıttığımız fırında 50-60 dk. kadar pişirelim. (Fırınınızın durumuna göre ara sıra kontrol edin ben çok daha az tuttum, nerdeyse yanacaktı. Özellikle turbo fırınlarda çok daha çabuk pişiyor.)

Kekimizi soğuduktan sonra 1 gün streç filmle sarıp bekletmek daha iyi sonuç veriyor, ancak benim vaktim olmadığı için soğuduktan sonra kullanmak durumunda kaldım, keserken parçalanıyor ve zor şekil veriyorsunuz. Ama lezzeti inanılmaz güzel, tıpkı browni gibi. Bu güzel tarifi bize kazandırdığı için pastacı Burcu'ya bir kez daha teşekkür ederim.

Pastacı kreması ise:

Bir tencereye 250 gr. süt, 1 çay bardağı toz şeker, 1/2 çay bardağı un, 1 tatlı kaşığı buğday nişastası, 3 yumurta sarısı, 1 çay kaşığı vanilya koyulup karıştırarak pişirelim. Piştikten sonra yine karıştırarak soğutalım. Kullanıma hazır.

Kaplamayı hazır şeker hamuru ile yaptım, kendi yaptığınıza göre biraz daha yumuşak oluyor ve çalışmak bana biraz daha zor geldi (kendi yaptığınız şeker hamuru çok daha esnek oluyor ve çalışırken bu kadar yırtılmıyor), bir de kek parça parça birleştirilmiş olduğundan biraz eğrilikler oldu ister istemez. Umarım beğenirsiniz :)


Yazıları herhangibi malzemem olmadığı için kürdan ucuyla hamuru yırtmamaya çalışarak yazdım. Ekran iyi oldu ama "menu" yazısı neredeyse dışarı kaçıyordu :)


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: