12 Eylül 2007 Çarşamba

Ebruli kurabiyeler

Evde kendi kendime yaptığım kek ve pastalardan sonra artık kurslara gidip asıl profesyonel çalışmaları öğrenmeye başlasam iyi olacak diye düşündüm. İnternetten bir çok yeri araştırdım. Ancak yaz olduğu için bir çok kurs yapılmıyordu veya hep hafta içi vardı. En sonunda Kızıltoprak'ta Coccolat'da bir kurabiye süsleme kursu olduğunu hem de haftasonu olduğunu görünce hemen kaydoldum. İki hafta süren kursta ilk hafta ebru çalışması ile kurabiyeler yapıp süsledik, ikinci hafta ise şeker hamuru ve renkli kurabiye hamurları ile çalıştık. Bu kurabiyelerin yapımını bize Elif Hanım (Elif Kolonkaya) anlattı, kendisine gerçekten çok teşekkür ederim. Çok eğlenceli bir kurs geçirdim. Çok şey öğrendim. Kesinlikle herkese tavsiye edebileceğim bir kurs oldu. İşte size bir kaç resim:

Bu ebru çalışmalarını linzer kurabiye üzerine royal krema ile yaptım, kenarları biraz daha sert kıvamlı royal krema ile çizip içini biraz daha sulandırdığımız royal kremayı renklendirip yaptık. Pembe renklerde toz boya kullanıldığı zaman iyice karışmazsa resimdeki gibi lekeler oluşabiliyor, ancak yeşil renkte jel boya kullandık ve gördüğünüz gibi çok daha rahat ve problemsiz çalıştık. Ben de Coccolat'tan ilk jel boyalarımı sarı, mavi ve kırmızı olarak aldım :)

Bu çalışmalarımızı da şekerli kurabiye hamuru ile yaptık, yine jel boya ile renklendirip şekiller verdik, sepet ördük (biraz zorlandık kabul :) ) ve şeker hamuru ile süsledik. Tatları çok güzeldi, tadanların genel fikri royal krema ile yapılan kurabiyeler şeker hamurlu kurabiyelere göre daha tatlı oluyor. Bir tane iri kurabiye yetiyor :)
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: