14 Eylül 2007 Cuma

Macaron maceraları :)

Bu çalışmama macera dememek elde değil, macaronlarla ilgili internet sitelerinde ne kadar tarif varsa hepsini aradım, okudum, aklıma uygun gelen yorumlarla karıştırıp denedim. İlk çalışmam lezzet de çok güzel ama görünüşte herkesin " aa acıbadem kurabiyesi mi yaptın?" yorumlarına neden oldu :) Büyüklükleri güzel ama üzerleri çatlak oldu. Kısacası tam bir hüsran, ama lezzetli bir hüsran :)





Sonraki denemem çikolatalı makaronlar oldu. Ve sonunda sevgili bizim pastane Zinnur'un sitesinde verdiği bazı ipuçlarıyla çoğunu başarıyla tamamladım. Birkaç tanesinin üzeri bozuk oldu, onlarında resmini veriyorum. Nedenine gelince Zinnur'un dediği gibi yüzeylerini parmağımı biraz su ile ıslatarak düzledim ve kurumaya bıraktım. Birkaç tanesi daha kurumadan sabırsızlık ettim ve fırına verdim. İşte bu tam kurumayanlar da aşağıda gördüğünüz gibi bozuk yüzeyli oluyorlar. Bir de kabul ediyorum biraz küçük oldular, kabarır korkusuyla küçük küçük sıkmıştım :) Bir daha ki denememin kusursuz olacağına eminim artık, yakında o da gelecek.







Ve işte en sonunda hayalimdeki makaronlar, umarım bir dahaki denemem bunlar kadar güzel olacak :)


1 yorum:

zinnur dedi ki...

Gokce, ben yeni haberdar oldum makaron macerandan. Arkasi geldi mi bilmiyorum makaron seruveninin, ama Bizim Pastane'nin bir tarifinden faydalandigin ve basarili oldugun icin cok sevindim. Ellerine saglik.